Dreptul de a face duș

25 June 2021

La începutul anilor 2000, o tânără femeie de afaceri, Laura Fruitman, a stat de vorbă zilnic cu un bărbat fără adăpost în timp ce mergea spre job și a fost foarte impresionată când el i-a spus că e singura persoană care i-a vorbit vreodată. Ani mai târziu, în septembrie 2017, în timp ce era în conducerea executivă a Unilever și se ocupa de brandul Dove, a văzut-o pe Doniece Sandoval într-o conferință TED. Aceasta a împărtășit experiența de a vedea trei vecini în vârstă evacuați din case și ajunși pe stradă după ce acumulaseră datorii uriașe la chirii și de a auzi o femeie fără casă exprimându-și frica de a nu mai fi curată vreodată. După ce a aflat că în San Francisco erau doar 16 dușuri pentru 70.000 de oameni fără adăpost, Sandoval a reușit să găsească o cale să le ofere dușuri dând această destinație unor autobuze scoase din uz care să funcționeze drept toalete și cabine de duș. Organizația ei, Lava Mae (“spală-mă” în spaniolă) a dezvoltat o cultură organizațională simbolizată de “Radical Hospitality”, ceea ce înseamnă că angajații și voluntarii erau dedicați în a crea relații autentice cu clienții lor. Le-au învățat numele, istoriile personale, înțelegând că felul în care îi ajuți pe oameni este tot la fel de critic ca serviciul în sine.

Inspirată de această poveste, Fruitman a propus Unilever un proiect: să creeze un săpun și o linie de produse de igienă corporală care să arate ce înseamnă lipsa dușului pentru cei fără case și să folosească 30% din profitul obținut cu această gamă să asigure acces la dușuri. Scopul acestui brand era bazat pe dreptul acestor oameni să facă duș și a fost motivat de realitatea că lipsa curățeniei le afectează încrederea, demnitatea, auto-evaluarea, sănătatea mintală și, practic, posibilitatea de a merge la un interviu pentru obținerea unui job. Unilever a spus DA.

N-a fost nici simplu, nici ieftin, să creezi această gamă cu ingrediente naturale și linia să aibă patru arome corespunzătoare celor patru emoții pe care brandul voia să le evoce: Bucurie (mandarină și caprifoi), Putere (ghimbir roșu și coacăz), Speranță (aloe și mușchi înrourat) și Demnitate (cărbune și floare de bumbac). Prețul a fost stabilit mai mare decât al celelalte produse Dove similare și gama The Right To Shower a fost distribuita în 2019 în magazine de specialitate.

Un partener cheie, alături de o duzină de alți parteneri care au semnat alături de Unilever, a fost Lava Mae, care a evoluat de la a crea unități unde oamenii străzii să se spele la unități medicale mobile care să le permită accesul la medici, dentiști și frizeri. Până în 2020, programele Lava Mae erau în 243 de organizații în 13 țări (nu și în România, am căutat informații). Iar produsele noii game de la Unilever au intrat de curând pe Amazon unde sunt șanse să găsească mai mulți cumpărători. Poate chiar tu? 🙂

Pe asemenea călduri, cum ei nu au acces la aer conditionat portabil alecoair (de umidificatoare nici n-au nevoie, că trăiesc sub cerul liber), dușul ar trebui să fie accesibil oricărui om.



Citiţi şi

Iubesc viaţa. Acum însă trebuie să mă mulţumesc doar cu o frântură din ea

18 fotografii care îţi vor reda încrederea în umanitate

Săracii suntem noi, nu ei

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro