Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Mici schimbări care îți fac vara mai frumoasă

12 May 2020

Suntem ființe conservatoare. Ne simțim bine în situații cunoscute. Ne place să controlăm ceea ce ni se întâmplă. Preferăm ca lucrurile să rămână așa cum sunt. Rareori ieșim din zona de confort. Chiar și cele mai mici schimbări pot genera temeri mari. Însă, vrând-nevrând, sunt momente în viață în care apar schimbări cărora trebuie să le facem față. Suntem nevoiți să ne adaptăm. Iar de cele mai multe ori ne schimbăm pentru că suntem obligați de diverse împrejurări.

Cam asta experimentăm odată cu criza provocată de noul coronavirus. Măsurile de izolare socială ne-au schimbat radical modul de viață. Știm cu toții restricțiile pe care trebuie să le respectăm. Ce facem în aceste condiții? Ne adaptăm! Facem schimbări pe care nu le credeam posibile în urmă cu puțin timp. Nu ieșim în parc. Nu mergem la mall. Nu mâncăm la restaurant. Nu ne programăm la salonul de înfrumusețare. Nu ne facem planuri de vacanță.

Și, totuși, ce faci în această vară? Spune DA micilor schimbări! Poate acum este momentul să ai grijă de sănătatea ta cu ajutorul unor noi obiceiuri.

Sursa foto: pixabay

Optează pentru alimente sănătoase

Din fericire, vara este de partea ta. În mod natural, în perioada estivală, apetitul pentru alimente hipercalorice se reduce. Preferințele alimentare se orientează către salate, supe de legume, brânzeturi, fructe. Este bine să îți asculți organismul și să profiți de toate beneficiile fructelor și legumelor de vară. Acestea au un conținut caloric scăzut, deci ai toate șansele ca în lunile de vară să pierzi, fără prea mare efort, câteva kilograme suplimentare. Nu uita că o dietă bazată pe fructe și legume variate, colorate, proaspete nu doar că este benefică pentru siluetă, ci îți hrănește corpul cu vitamine și minerale necesare unui sistem imunitar puternic. Atenție să nu cazi în capcana unor alimente apetisante, cu un aport caloric nebănuit de mare: înghețată, cocteiluri, bere, preparate la grătar, salate cu maioneză. Pentru a menține sub control numărul caloriilor consumate, folosește un calculator calorii disponibil online.

Hidratează-te din plin

Apa este esențială indiferent de anotimp. Dar în sezonul cald chiar este nevoie să bei cel puțin 8 pahare de apă pe zi. Dacă uiți să bei apă, pune în aplicare câteva trucuri. Bifează într-un carnețel câte pahare din cele 8 reușești să consumi. Bineînțeles, că nu vei sta în fiecare zi să numerotezi paharele, doar până când îți va intra în rutină acest obicei. Setează-ți pe telefon un reminder pentru porția de apă. Ține întotdeauna la îndemână o sticlă mică de apă. La sfârșitul zilei ar trebui să consumi cel puțin 3-4 sticle de 500 ml de apă.

Împrietenește-te cu mișcarea

Dacă vrei să respecți bioritmul verii, când soarele dă semne de trezire dis de dimineață, ar trebui să te ridici din pat cu o jumătate de oră mai devreme decât de obicei. Și ce poți face în diminețile răcoroase de vară în cele 30 de minute pe care le ai la dispoziție? Mișcare! Ieși la înviorare pe balcon sau în grădină, fă o plimbare pe jos sau cu bicicleta (chiar și în jurul blocului). Dacă nu ai dispoziția necesară pentru exerciții, obișnuiește-te, măcar 15 minute dimineața, să îți iei doza de vitamina D de la soare. Este esențială pentru sănătatea oaselor, pentru imunitate și bună dispoziție. Dar nu sta la soare după ora 11.00, pentru că nu vei mai dobândi vitamina D, ci arsuri solare.

Protejează-ți pielea, părul și ochii de razele ultraviolete

Din mai până în septembrie, expunerea la soare NU este recomandată în intervalul orar 11.00-16.00, când intensitatea razelor ultraviolete este maximă. Oricum, un obicei pe care trebuie să îl ai pe toată perioada sezonului estival este protecția față de ultraviolete, ceea ce include: folosirea cremelor cu factor de protecție solară, ochelari de soare, haine lejere, pălării cu boruri largi. Nu uita că în ritualul de înfrumusețare poți folosi uleiuri naturale, eficiente atât pentru piele, cât și pentru păr, cum ar fi ulei de ricin.

Comunică, exprimă-ți stările și relaxează-te

Poate că regulile de distanțare socială impuse de pandemia Covid-19 și-au pus amprenta asupra comunicării cu familia, prietenii, colegii. Dar asta nu înseamnă izolare și însingurare. Caută noi modalități de socializare și exprimare a trăirilor: prin convorbiri telefonice, apeluri video, grupuri de whattapp, facebook, aplicații pentru întâlniri și cursuri online. Cât despre relaxare, poți pune în practică activități chiar la tine acasă: lectură, pictură, dans, yoga, bricolaj, grădinărit sau orice îți face plăcere. Și, de ce nu, bugetul alocat unei vacanțe anulate poate fi direcționat spre un proiect la care visai de mult: amenajarea unui spațiu pe balcon sau în grădină, achiziționarea unor obiecte de mobilier sau a unor echipamente sportive, un proiect dedicat copiilor. Întotdeauna există o jumătate plină a paharului. Bucură-te de vară și de tot ceea ai în jur!



Citiţi şi

Noi îți spunem ce și cum, dar de tine depinde dacă vei avea un păr splendid vara asta

Unui iubit perfid nu cred că ar trebui să-i arătăm ceva din dramele noastre

Bărbaţii şi ciudatele întâlniri cu ei

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro