Pe cine va îmbogăți Meghan Markle?

9 May 2018

În dimineața zilei de 1 decembrie 2017, casa de modă canadiană Mackage a avut surpriza să descopere că un singur articol se vânduse peste noapte inexplicabil de bine. Este vorba de modelul de palton navy cla două rânduri de nasturi, de 750 de lire sterline (peste 1013 de dolari americani) care se epuizase de pe raftul magazinelor din peste douăzeci de țări de pe trei continente.

Motivul? Meghan Markle. Aceasta purtase un palton similar cu cinci ore mai devreme, la cinci mii de kilometri depărtare, în prima ei vizită publică din Nottingham, Anglia.

Mackage's navy maxi coat on display in Nottingham - it sold out worldwide in hours

Dar casa Mackage nu a fost singura care a avut de câștigat. Cu aceeași ocazie, Meghan a purtat și o poșetă în valoare de 500 de lire sterline (675 de dolari), produsă de Strathberry, un start-up de patru ani, cu sediul la Edinburgh. Stocul s-a epuizat în numai 11 minute, în ciuda faptului că era disponibilă doar într-un singur magazin – Saks, situat pe 5th Avenue în New York.

Putting publicity in the right hands - Meghan Markle's Strathberry bag

De asemenea, când a fost anunțată logodna regală, Meghan a purtat o haină albă a brandului canadian Line the Label, model care, la rândul său, s-a epuizat din magazine în timp record. Casa a fost cu un pas înaintea tuturor în cursa pentru captarea publicului în baza faimei viitoarei prințese și și-a botezat modelul „The Meghan”.

Meghan in The Meghan at the royal engagement announcement

Cadouri

Adevărul este că acesta este genul de publicitate pe care departamentele de marketing îl visează. Orice poartă Meghan zilele astea devine viral și este vândut instantaneu în mii de exemplare.

Pe de altă parte, deși Palatul Kensington insistă că familia regală nu acceptă daruri, statutul lui Meghan este, deocamdată, ambiguu în această privință, ea nefiind încă în mod oficial membru al familiei regale. De aceea, când BBC a întrebat la  Strathberry dacă ea a plătit pentru poșetă, răspunsul primit nu a lămurit deloc situația: „No comment”.

Ceril Campbell, un consultant de imagine care a lucrat pentru nepoata Reginei, Zara Philips, afirmă că atunci când ești în atenția publicului ai o mare responsabilitate, întrucât toată lumea te imită și vrea să poarte aceleași haine. În ceea ce privește alegerea designerilor și a modelelor celor mai potrivite, Campbell este de părere că acestea trebuie să se potrivească cu ocazia (naționalitatea și valorile locale, în cazul unor vizite internaționale) și, evident, cu statutul respectivei persoane publice. Și, nu în ultimul rând, trebuie să se țină seama de factorul preț. De exemplu, nu poți să porți haine exorbitant de scumpe atunci când mergi într-o zonă săracă sau te întâlnești cu oameni modești. Ține de politețe și respect. Așa se explică de ce Meghan, la vizitarea Cardiffului, a purtat blugi Hiut Denim – o marcă din Welsh dedicată revitalizării industriei locale de fabricare a articolelor din denim.

Welsh jeans for a Welsh visit. Meghan and Harry in Cardiff

Rochia

Dar cheia de boltă a ținutelor viitoarei prințese nici măcar nu a fost creată. Este vorba de rochia de mireasă pe care o va purta Meghan și pe care designerii se vor grăbi s-o copieze imediat ce o vor vedea în ziua nunții, cu probabilitatea ca modele similare să fie disponibile în mai puțin de o lună după nunta regală.

Însă nu toată lumea este dispusă să aștepte. Nunta din 19 mai are loc târziu pentru colecția de primăvară a casei de modă americane Theia. Așa că directorul creativ al acesteia, O’Neill, a încercat să „ghicească” cum ar putea arăta rochia de mireasă pe care o va purta Meghan, analizând precedentele nunți regale, deși rezultatul e posibil să fie un pic cam sexi pentru St George’s Chapel, acolo unde, desigur, va avea loc cununia religioasă a cuplului.

Not the royal wedding - one idea of what Meghan might look like

O’Neill spune că mireasa va fi complet „acoperită”, neexistând alternativă pentru statutul ei, dar că rochia va respecta conturul corpului. Va avea mâneci lungi, un guler mare în spate și un decolteu mic, în formă de V, în față și o cusătură împodobită cu perle.

Explozia notorietății mărcilor

Dar lucrurile nu se opresc doar la rochie. David Haigh, directorul executiv al companiei de consultanță Brand Finance, a analizat modul în care alegerile în materie de modă ale ducesei din Cambridge au impactat acestă industrie.

Kate Middleton's wedding dress - an impact on a whole industry

Rochia de mireasă purtată de Kate Middleton

Astfel, Haigh consideră că beneficiul pentru industria modei în urma nunții lui Harry și Meghan va fi de aproximativ 150 milioane de lire sterline numai anul acesta. Nunta în ansamblu, afluența de turiști în plus, vânzările de produse personalizate cu motive regale, ale șampaniei, ale vinului și ale alimentelor ar putea adăuga un miliard de lire sterline economiei engleze.

Însă Meghan nu poartă dor branduri britanice, după cum am văzut. O perioadă îndelungată a trăit și a lucrat în Toronto, ceea ce explică atașamentul ei față de branduri canadiene precum Smythe, Line the Label, bijuteriile Birks și Sentaler.

Canadian fashion - Meghan's ear rings are from the Montreal jewellers Birks

O trăsătura aparte specifică lui Meghan este și înclinația către așa numitul design „accesibil”, dar și ușurința cu care poartă diferite tipuri de branduri. În această privință se seamănă cu Michelle Obama.

David Yermack, profesor de finanțe la Școala Stern a Universității New York, a cercetat efectul doamnei Obama asupra industriei modei. El a estimat că valoarea medie a unei companii după apariția Primei Doamne într-o ținută creată de aceasta era de 14 milioane de dolari. „Michelle amestecă couture-ul cu piese pe care oricine le poate cumpăra într-un mall. Consumatorii invadează magazinele și, chiar dacă nu cumpără ceea ce poartă Prima Doamnă, nu pleacă cu mâna goală.” susține Yermack.

Deși pe termen lung e greu de prezis cu cât vor crește vânzările și cât timp se vor menține ridicate, Vanessa Piras de la Strathberry spune: „În ceea ce privește impactul pe termen lung, este dificil de prezis, dar estimăm că vânzările din acest an vor crește cu până la 20-40% datorită faptului că marca a devenit mult mai cunoscută”.

Însă David Haigh spune: „Ei bine, ar putea dura foarte mult timp. Vă amintiți de David și de Elizabeth Emanuel care au creat rochia prințesei Diana pentru nunta ei din 1981? Toată lumea încă își mai amintește de acea rochie și chiar dacă cei doi designeri s-a separat, la vremea aceea le-a adus succesul.”

1981 The dress the Emanuels made - and which, in turn, made them

Rochia de mireasă purtată de Lady Di



Citiţi şi

“Dovezile oficiale” ale unei povești de dragoste cu happy end

Rochia de după nuntă

Ce-a învățat-o Doria pe Meghan

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
3,208 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro