Trocul ca model alternativ de afacere

catchy

8 March 2012

Dacă deții o afacere, scopul tău ar trebui să fie cel de a-ți vinde produsele și serviciile și de a realiza profit. Dar sunt situații în ciclul de viață al unei afaceri când trocul sau schimbul direct de bunuri și servicii poate fi de un real ajutor.

Conceptul de bani ca unitate de schimb economic a evoluat de-a lungul timpurilor și este acceptat ca normă în zilele noastre. Cu toate acestea, trocul încă mai funcționează eficient în locuri unde lichidităţile nu sunt disponibile, cum ar fi închisorile (unde țigările funcționează ca „monedă de schimb”) sau în curtea școlii (unde copiii fac schimb de pachețele de mâncare). Primele forme de civilizație s-au bazat pe troc pentru a supraviețui.

Ca mic antreprenor, fluxul de numerar te poate duce fie la dezvoltare, fie la faliment. Trocul vine ca o soluție salvatoare de câte ori lichiditățile sunt o problemă, în special când o afacere se află la început sau când trece printr-un proces rapid de dezvoltare.

Importanța unei rețele de suport

 Primul lucru pe care trebuie să îl faci ca antreprenor este să îți construiești o rețea de suport. Aceasta poate include familia, prietenii, contacte de pe rețelele online de socializare, forumuri de afaceri, părinții colegilor de școală ai copilului – oricine poate avea un rol. Rețelele de contacte sunt văzute adesea ca metode de atragere a clienților și de creștere a vânzărilor. Dar rețeaua ta de suport poate fi de o importanță crucială când vine vorba de furnizori, parteneri de afaceri sau alți antreprenori cu care colaborezi. Iată câteva exemple de moduri în care te poți folosi de rețeaua de suport când ai probleme cu fluxul de numerar.

 

Cum poate beneficia o nouă afacere de avantajele trocului și ale rețelei de suport

 1. Înființarea unei infrastructuri profesionale de imagine. Când debutezi în mediul afacerilor trebuie să o faci într-un mod profesionist – asta înseamnă să ai un website, cărți de vizită, materiale promoționale, logo etc. Lipsa unui capital inițial poate fi o problemă care te împiedică să pășești cu dreptul în afaceri. De asemenea, există o mare probabilitate să nu ai experiența și cunoștințele necesare pentru a-ți construi o imagine prin propriile forțe. E un moment bun să apelezi la troc și să oferi produsele și serviciile tale în schimbul unei imagini profesionale solide.

2. Construirea unui portofoliu de clienți. Când ești nou pe piața de servicii, suferi de veșnica problemă a lipsei de clienți care să te recomande mai departe și să te ajute la construirea reputației. E un moment propice să dai la schimb produsele, serviciile sau timpul tău pentru testimoniale și baze de date cu clienți.

 3. Vizibilitatea. Publicitatea este deosebit de costisitoare, de aceea mulți oameni de afaceri investesc timp în construirea unei rețele de contacte și caută modalități alternative de promovare. Totuși, câteodată trebuie ca afacerea ta să fie vizibilă și adusă direct în fața clienților. Dacă ai posibilitatea, apelează la troc și oferă-ți produsele și serviciile în schimbul publicității gratuite. 

4. Îmbunătățirea infrastructurii de brand. Dacă afacerea ta crește rapid, ai nevoie să ții pasul cu ea și să-ți upgradezi site-ul și tot ceea ce ține de brandul afacerii. Pentru a profita de oportunitatea creșterii vânzărilor, a-ți mări cota de piață și a obține o poziționare mai stabilă, trebuie să iei decizii rapide și să investești înainte să te întrebi dacă îți permiți asta sau nu. Acesta e un moment oportun să apelezi la rețeaua ta de contacte și la liberul schimb pentru a-ți consolida brandul.

5. Expertiza și consultanța de bussines. Ai nevoie de suport profesionist, dacă îți lipsește know-how-ul necesar sau ai nevoie de sfaturi. Trocul te poate salva și poți obține consultanța care ar putea da un imbold de creștere afacerii tale.

6. Externalizarea sarcinilor. Eşti într-un impas financiar sau în criză de timp și nu îți permiți să pasezi o parte din activitățile specifice? Poți apela la liberul schimb cu agențiile de resurse umane, relații publice, expertiză contabilă și de audit financiar, și te poți concentra mai intens asupra activităților manageriale. Afacerea va crește și în timp vei putea plăti pentru astfel de servicii specializate.

 Cum să practici trocul cu succes

  •  Construiește relații solide cu diferite persoane înainte să ai nevoie de ajutorul lor.
  • Fii generos și săritor – dacă ai ajutat pe cineva într-o problemă vei avea mai multe șanse să ți se întoarcă favoarea mai târziu.
  • Fii clar și sincer legat de ceea ce vrei să obții și ceea ce ești dispus să oferi la schimb.
  • Scoate în evidență avantajele ambelor părți.
  • Apără-ți întotdeauna interesele.
  • Nu ezita să faci propuneri sau să ceri ajutorul, dar oferă celorlalți posibilitatea de a te refuza și a rămâne în continuare în relații bune cu tine.

Fie că furnizezi servicii sau comercializezi produse, adu-ți aminte că dispui de o unitate de schimb puternică atunci când rămâi fără lichidități. Atâta timp cât ambele părți sunt satisfăcute de schimbul realizat, valoarea monetară a acestuia e irelevantă. Nu subestima niciodată valoarea ofertei tale – chiar dacă nu este exprimată în bani, e foarte posibil să fie exact ceea ce caută un alt antreprenor.



Citiţi şi

Servicii de toleranţă (partea a doua)

România, între ospitalitate şi decor

Despre corporații, bețivi și curve

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
2,443 views

Your tuppence

  1. biro / 28 October 2014 16:42

    Mai trebuie adaugat si putin ”sa pui suflet”.. multumim de sugestii..

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro