Surprinzătoarele tendințe din lumea frumuseții în 2023

18 January 2023

Făcând ca în fiecare an necesara documentare pentru a sintetiza tendințele în industria de beauty pentru 2023, am dat și peste rezultatele unei cercetări profesionale. Compania londoneză de prognoză a tendințelor WGSN a publicat luna aceasta raportul Top Beauty Trends for 2023 and Beyond. Gata, zic, sursă autorizată, vorbește știința, să ascultăm. Și ce zice raportul, printre altele: o mișcare ce va marca anul 2023 este și “unsexy beauty”. Trăim o nouă eră a hiperrealismului, nu mai ascundem nimic sub preș, vorbim despre orice, vrem răspunsuri și produse care aibă numele problemei pe ele și să o rezolve, că e un coș, un fir de păr crescut sub piele, melasma ori transpirația de sub sâni. Ați făcut ochii mari? Păi, căutările pentru plasturi coșuri s-au triplat din 2020 în 2022, iar pe TikTok, filmulețele cu tagul #BodyHairPositivity au strâns 100 de milioane de vizionări. Entuziasmul acesta de a vorbi despre subiecte tabu a sărit gardul și în intimitatea relațiilor: sănătatea sexuală e importantă, dar este și o piață imensă. Plus că, iată, intervine și fluiditatea genurilor, și unii oameni nu mai vor să fie băgați forțat de către societate ori cultură într-unul dintre cele două genuri – feminin și masculin.

Ce înseamnă asta pentru industrie

“Unsexy beauty”, opusul tradiționalelor idealuri de frumusețe, al normalului, e un semnal serios că producătorii de cosmetice, dermatocosmetice & Co vor trebui să meargă după nevoile consumatorilor, dacă nu să le și anticipeze vizionar. Când devine curentul principal, ori ești în el, ori rămâi în nișa ta, în care aerul se tot rarefiază. Poate nu imediat, dar dacă nu ești atent, nu-ți mai calcă nimeni pragul real sau virtual.

Deci, să fie “Unsexy beauty” idealul consumatorilor în 2023? În care ei vor spune “nu” normalului, vor respinge, necumpărând, poveștile care promovează idealurile și vor urmări conceptele personalizate și incluzive care vorbesc tuturor? Vor recrea acești consumatori – denumiți “universali” ceea ce înseamnă frumusețea prin alegerea brandurior, retailerilor și produselor care îi fac să se simtă bineveniți, serviți și văzuți? Vom vedea dacă urmează un viitor bun pentru aceste idealuri de frumusețe “anormală”.

Deci, ten, îngrijire și machiaj, păr, buze, unghii, corp 

Și acum să ne întoarcem la tradiționalele tendințe în tot ce ține de frumusețea unei femei. Și din tot ce am citit și văzut, și aceste tendințe de frumusețe normală sunt chiar foarte incluzive, aș zice, pentru că nu este brand care să nu se adreseze acum, după caz, tuturor tipurilor și culorilor de piele ori tipurilor de păr. Pentru că atunci când vorbim de beauty despre asta vorbim: cu ce ne dăm pe față, pe corp, ca să îmbunătățim aspectul, să păstrăm zestrea genetică în cât mai bună stare, să ne simțim bine în datele nostre de gen.

Tendințele din 2023 sunt uneori diferite, ceea ce ilustrează perfect adaptabilitatea la cererea consumatorilor. Am ales ceea mi s-a părut mai potrivit pentru femeia caucaziană care trăiește în această parte de lume.

Păr – nuanțe mai calde, adică deschideți cu meșe 2-3 tonuri culoarea preferată, culoare mierii pare să fie aleasa pentru o senzație de natural. Orice tunsoare, lungime e corectă, iar dezordinea (controlată) pare să câștige teren. Nu chiar coafura “abia trezită din somn”, nici de parte de o coamă zburlită.

Tenul – luminos, bine hidratat și îngrijit, cu un finisaj discret strălucitor. Lăsăm fața să respire, fețele sunt făcute să fie văzute. Vom folosi mai mult serumuri colorate în nuanțele folosite până acum de fondurile de ten, produse de hidratare în nuanța pielii și creme de protecție SPF în locul bazelor mate și grele. Un ten natural e noul make up – no-makeup makeup care permite pielii proaspete să-și reia locul central pe scenă.

2023 – anul hibrizilor skincare – makeup

Brandurile au pregătit deja formule ușoare ca fulgul care nu stau pe piele, ci sunt foarte asemănătoare pielii. Se absorb natural și luminozitatea conferită durează toată ziua.

© Armando Grillo / Gorunway.com

Te uiți la aceste fete și te întrebi, bine, dar unde e makeup-ul, că pare nude. Are, dar e foarte fin, nu încarcă deloc pielea, pentru că e inclus în produsele de îngrijire – serum, cremă. produsele pentru bronzat vor lua o pauză.

Modelul olandez Felice Nova Noordhoff , foto Victor VIRGILE/Getty Images

Texturi ușoare și finisaje eterice care pot fi chiar translucide. Acum este timpul pentru efecte de rouă, apă, strălucire holografică și iluminator de mare putere. Pricepuții spun că poți străluci prea puternic niciodată. 🙂 În fine, sunt trenduri, nu e musai să le urmăm, doar ne informăm și purtăm ce ni se potrivește. Dacă aceste trenduri coincid cu premenopauza, nici nu mai avem nevoie de produse care să imite efectul de rouă. 🙂

Ochii – mult contur pentru sublinierea ochilor (eye liner), ochii de sirenă rămân la modă, goticul romantic a sosit să stea, dar și smokey eyes revin. Dacă au plecat undeva…

Genele făcute din noile tipuri de mascara arată fix ca genele false, adică nu par încărcate, cu rimelul aglomerat inestetic ca și cum ar fi expirat. Le curbezi întâi și apoi aplici două rânduri de rimel. Dacă ai gene dese și lungi de la mama natură. 🙂

Dispar sprâncenele groase sau sunt reduse la tăcere prin decolorare până la platinat, dacă aveți curaj. Ați putea arăta un pic ciudat, dar dacă vreți să fiți în tendințe și să nu le pensați într-un fir… 🙂 Less is more într-o altă variantă. Alte voci spun că rămân și sprâncenele groase de la natură, nu cele obținute prin micropigmentare. Acestora moda le-a rezervat următoarea soartă: se piaptănă în stilul Mircea Albulescu și se fixează cu ceară, așa, răsculate simetric. De gustibus…

Model la o prezentare Roberto Cavalli în Milano ©Daniele Venturelli

Buzele – satin, glossy, shiny, aproape ca latexul de lucioase, adică foarte lucioase. Culorile? Cu adevărat tari, nuanțe de roșu, movuri, portocaliu, chiar marouri sau griuri. Și toate foarte strălucitoare. Dar, ce să vezi, se poartă și opusul – rujurile mate în nuanțe sofisticate de vampă (burgundy, prună și rouge noir) care, combinate cu pielea nude, te trimit cu gândul la anii nebuni 1920.

©Nina Park

Manichiura – ultima modă e să avem unghiile îngrijite, cu cuticulele aranjate și de lungimea pe care o putem menține fără probleme 10 zile măcar. Unghiile lăptoase sunt noul french. Cum vizitele la salon pot deveni cam scumpe, vestea bună e că ne putem descurca absolut onorabil și acasă. Pentru că acum nu mai e o problemă să găsești tot ce-ți trebuie pentru o manichiură cu ojă semipermanentă (lampa unghii, culori pe alese, dar și pigmenti unghii cu care poți deveni cât de creativă și îndrăzneață vrei).

Nu uităm de corp, unii spun că e anul în care bodycare is the new skincare. Așadar, să ne uităm la noi ca la un întreg și să nu ne oprim cu îngrijirea la gât și eventual decolteu. Să coborâm cu încredere și să facem câte un gomaj, să hidratăm, să masăm. Noi, sau la salon. Cu noile lentile prin care se uită lumea la frumusețe azi și în viitor mai mult ca sigur, unsexy beauty, remember, nu știu dacă vreți să faceți parte dintre femeile care cred că să ai păr la subraț e cea mai tare dovadă că ai încredere în tine. În rest, numai bine, doamnele mele, să fiți frumoase în toate felurile în care alegeți să vă reprezinte.



Citiţi şi

Emmanuelle Béart – Nu e ușor să îmbătrânești

Ordinea de aplicare a produsele de îngrijire a tenului pentru beneficii optime

A arăta mai bine ne face uneori mai fericiți

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro