Ochii tăi, ochii tăi…

Catchy

28 December 2015

Ochii noștri sunt responsabili pentru 70% din ceea ce cunoaștem. O vedere slabă este un handicap major și statisticile arată că, în mediul urban, lipsit de peisaje variate, vârsta la care apar problemele este tot mai mică. În plus, copiii, adolescenții, adulții tineri, petrec tot mai mult timp cu ochii în ecranele de calculator, tabletă ori telefon și la poziția vicioasă a capului se adaugă unghiul vicios al privirii care solicită doar anumiți mușchi ai globilor oculari. Paradoxal este că, deși acordăm o atenție uneori exagerată exercițiilor fizice pentru menținerea sănătății trupului, gimnastica ochilor nu ne preocupă. Iar ceea ce nu folosești se atrofiază. Și ne trezim că avem nevoie de ochelari mult înaintea vârstei asociate cu slăbirea vederii. Iată, așadar, câteva exerciții pentru întărirea mușchilor oculari care vor îmbunătăți considerabil condiția vederii și implicit starea de bine.

#1. Odihnește-ți ochii câteva minute la fiecare 2-3 ore, acoperind ochii închiși cu palmele și apăsând ușor.

#2. Printează desenul de mai jos și execută zilnic cele 16 exerciții în care urmărești cu privirea liniile conform săgeților.

ochi exerciții

Să-mi spuneți dacă vă iese mișcarea 16. 🙂

#3. Masează punctele de presopunctură specificate în desen, în ordinea indicată, aplicând o presiune ușoară cu vârful degetului arătător.

ochi presopunctură

Tot masaj faci și când închizi strâns ochii, menții 2-3 secunde și apoi relaxezi. 

#4. Privește în depărtare când mergi pe stradă. (cu atenție și la gropille din asfalt, firește!)

#5. Bea zilnic suc de morcovi cu câteva picături de ulei de măsline. (nu e rău deloc, să știți)

#6. Clătește-ți ochii cu apă călduță.

#7. Fără calculator, tabletă, telefon sau televizor cu cel puțin două ore înainte de a merge la culcare. (dacă vă iese asta măcar într-o seară, lăsați un comentariu :)).

#8. Clipește timp de două minute cât de repede poți, fără a închide complet ochii. Contează viteza.

#9. Caută verdele în jurul tău și concentrează-ți privirea pe el câteva secunde. Verdele natural ar fi ideal, dar merge și un obiect, un tablou, o fotografie… Nu pe calculator. 🙂

#10. La sfârșit, zâmbește și încearcă să transferi zâmbetul în privire. Nu-i așa că a dispărut durerea aceea surdă de cap?



Citiţi şi

Fața unui bătrân

Nu mulți pot face aceste teste de agilitate a minții

Mulțumesc, Cristina, oriunde te-ai afla!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
2,479 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro