Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Schimbul de generaţii care sperie toate brandurile

11 April 2019

După ani de zile în care marketerii s-au străduit să găsească soluţii pentru atingerea acelui segment de piaţă format din categoria intitulată “millenials”, aceştia trebuie să îşi recalibreze eforturile pentru intrarea în scenă a Generaţiei Z (cei născuți la sfârșitul anilor ’90, începutul mileniului II).

Potrivit Bloomberg, chiar dacă majoritatea componenţilor ei sunt încă elevi, Generaţia Z are o putere de cumpărare estimată la 143 de miliarde de dolari, numai în Statele Unite. Aşadar, nicio companie care se respectă nu poate ignora o astfel de oportunitate.

Specialiştii din Statele Unite consideră că Generaţia Z se ghidează după parametri destul de exacţi, iar câţiva dintre aceştia au început să fie deja integraţi în viitoarele strategii de marketing ale marilor branduri.

  1. Pot fi influenţaţi

Dacă „milenarii” mai în vârstă au absolvit liceul sau facultatea înainte de boom-ul reţelelor de socializare sau chiar al telefoanelor mobile, despre Generaţia Z se poate spune că trăieşte pe Instagram sau alte astfel de platforme. O statistică arată că 52% dintre membrii ei află despre noile produse din social media, un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul generaţiei precedente.

Consecinţa firească este aceea că influencerii – celebrităţi sau persoane obișnuite care deţin conturi social media de succes – pot avea un impact semnificativ asupra unui segment de cumpărători care nu ascunde faptul că nu se poate desprinde de smartphone-uri.

Un exemplu în acest sens este Kylie Jenner (21 de ani), care şi-a promovat linia de cosmetice pe Instagram, iar în prezent este considerată drept cea mai tânără miliardară self-made. Aceasta exercită o influenţă atât de puternică în faţa followerilor ei, încât în februarie anul trecut, după un singur tweet în care anunţa că nu mai foloseşte Snapchat, a produs platformei de socializare o pierdere cifrată la 1,3 miliarde de dolari.

  1. Au alte “vicii”

Consumatorii tineri nu sunt la fel de interesaţi de alcool precum generaţiile precedente, ci mai degrabă de evitarea mahmurelii în favoarea unor ieşiri matinale în parc, pentru a surprinde cele mai bune selfie-uri. O veste cât se poate de proastă pentru producătorii de bere, de exemplu, care au început să înregistreze pierderi tot mai mari.

În schimb, generaţia Z preferă pentru relaxare marijuana, considerată mai sănătoasă decât alcoolul şi un bun dezinhibator pentru persoanele care suferă de anxietate. Ajunşi aproape de maturitate într-o perioadă în care discuţiile pe tema consumului acestui drog uşor sunt ceva mai relaxate (în SUA este legal în 10 state), tinerii de astăzi adoptă noul viciu fără prea mari procese de conştiinţă.

În acest context, marii investitori ar putea să-şi îndrepte tot mai mult atenţia către investiţii în companii care comercializează marijuana în scop medical, chiar dacă legislaţia ridică încă destul de multe bariere.

  1. Nu se duc în magazine

Generaţia Z poate deveni prima care să îmbrăţişeze în proporţie covârşitoare trendul cumpărăturilor online de alimente. O analiză indică faptul că doar 83% dintre aceştia aleg să-şi realizeze cumpărăturile într-un magazin fizic, faţă de 95% în cazul “Baby Boomers” şi 87% în cazul “Millenials”. Este util să precizăm, din nou, că targetul este unul încă insuficient de matur, astfel că achiziţionarea coşului zilnic nu se numără printre priorităţi. Însă este de aşteptat ca numărul celor care îşi fac cumpărăturile online să crească, iar anumite companii au început deja să resimtă efectele în cifrele raportate.

  1. Îşi aleg după alte criterii brandurile cărora le devin loiale 

Marile companii din industria hainelor resimt la rândul lor impactul produs de noul comportament al Generaţiei Z. Membrii acesteia sunt, aparent, mai interesaţi de hainele second-hand, în special din raţiuni etice şi ecologiste. Astfel, tot mai multe branduri de haine au început să abordeze astfel de teme cu ajutorul influencerilor, deoarece au observat dorinţa de reprezentare a Generaţiei Z. Un sondaj arată că 40% dintre persoanele intervievate şi-ar dori ca brandurile să ia poziţie faţă de inechitatea salarială de gen, în timp ce 42% ar vrea să vadă iniţiative în sensul combaterii discriminării rasiale.

  1. Au obiceiuri culinare diferite

Generaţia Z este mai puţin interesată de consumul de carne decât orice altă categorie analizată în SUA. Desigur, primele companii impactate ar fi cele din industria fast-food. Tocmai de aceea gigantul Burger King încearcă să ţină pasul cu vremurile şi a anunţat că va testa un sandwich Whopper vegetarian. Chiar şi aşa, se estimează că marile companii din Big Food vor rămâne mari şi în anii ce vin. În schimb, companii de tradiţie precum Kraft Heinz Co. şi Campbell Soup Co. par să fi pierdut startul în cursa de a cuceri noua generaţie de consumatori.

Concluzia este aceea că Generaţia Z poate fi una mult mai atentă la lucrurile pe care îşi cheltuie banii, inclusiv în ţări precum România. Deşi încă neajunsă total la maturitate, aceasta mai poate suferi modificări comportamentale în următorii ani, însă multe companii încearcă deja să se pregătească pentru momentul în care definirea va fi completă. Chiar dacă, aşa cum o arată experienţele anterioare, o categorie nu este chiar atât de omogenă pe cât şi-ar dori oamenii din marketing.

Sursa

Dacă răsfoind presă internațională sau națională (de ce nu?), dați peste articole interesante și credeți că le-ar folosi și altora ceea ce vi s-a părut vouă util, vă rugăm semnalați-ni-le. Poate și cu un scurt rezumat, dacă aveți darul de a face sinteze, poate cu o opinie. Trimiteți, fie doar link ul, fie și rezumatul și sau opinia, pe adresa office@catchy.ro. Mai mulți ochi, mai mulți căutători de calitate, nu poate fi decât mai bine. Vă mulțumim.



Citiţi şi

La un pahar de vin cu Karma

De ce am rămas singură

Nu era curaj, nu-mi păsa de viața mea


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
320 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro