Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ciocolata, vinul și… izolarea

31 March 2020

Pentru că am învățat deja rolul ciocolatei negre (cea cu o concentrație mare de cacao) în echilibrarea nivelului de stres, în reducerea inflamațiilor, în reglarea dispoziției, îmbunătățirea memoriei și a imunității (exact de ce avem nevoie în aceste vremuri de pandemie), suntem tot mai tentate s-o folosim pe post de anti-depresiv în locul anxioliticelor de sinteză. Dar cum ne ferim de dependență, că nu vrem să ieșim din izolare dându-ne de-a dura. Iată câteva recomandări:

  • înlocuim, din când în când, cutia de praline cu un măr, nuci sau semințe, care țin organismul în echilibru. Mesele reduse cantitativ, dar mai frecvente, sunt mult mai eficiente și împiedică instalarea unei crize de hipoglicemie.
  • dacă suntem deja în război cu kilogramele, ne oprim din a cumpăra rezerve și îi rugăm pe cei din familie să nu ne facă poftă, pe cât posibil. În tot cazul, pentru copii, excesul de ciocolată duce la obezitate, dereglări ale somnului, alterarea dentiției, diabet, hiperactivitate, alergii.
  • ne facem timp un program zilnic de exerciții fizice, acasă (găsiți online o mulțime de opțiuni) pentru că și mișcarea ajută la diminuarea stresului, a anxietății și a depresiei. Încă un pont: pentru creșterea eficienței exercițiilor fizice luați ulei de peste, e foarte bun, dar nu la gust. 🙂
  • putem înlocui parțial sau, de ce nu, total, ciocolata cu un pahar de vin roșu. Argumentele exced beneficiile ciocolatei. În primul rând, datorită substanțelor pe care le conține și efectelor acestora: polifenoli – substanțe antioxidante, cu acțiune în prevenirea formării radicalilor liberi și cu acțiune regenerativă asupra organismului, resveratrol – cel mai puternic antioxidant și un polifenol cu proprietăți anti-îmbătrânire și care se găsește în cantități mari în coaja și sâmburii strugurilor, mai ales a celor negri), melatonina – hormon natural implicat în regularea ritmului circadian, cu un rol important in ceea ce priveste calitatea somnului și flavonoide – antioxidanți cu efect asupra sistemului imunitar, dar și cu efecte antiinflamatorii. Putem preveni, în cazul în care folosim cu măsură (!) acest leac miraculos, dezvoltarea unor tipuri de cancer, putem avea un somn mai odihnitor și lipsit de coșmaruri, putem preveni arterioscleroza, obezitatea, diabetul, pietre la rinichi și bolile renale, răcelile, Alzheimer-ul etc. Să mai continui? 🙂

Orice-ați alege să faceți, să mâncați ori să beți în izolare, măsura e cheia, măsura în toate! Să auzim de bine!



Citiţi şi

Am 10 ani și două luni trăiesc o perioadă tare ciudată

Dor de pandemie

Fusese prietena mea cea mai bună timp de șapte ani

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro