Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

De ce-ai face pe plac cuiva care nu-╚Ťi place?

14 October 2014

Andreea Ionescu 2Al patrulea punct din Micul Manual de Fericire. ­čÖé

├Än primii ani de facultate, pe vremea ├«mpu┼čcatului, ├«ngropatului, detestatului ┼či regretatului, dac─â n-aveai pile, ca fat─â, trebuia s─â faci armat─â. Chestia era c─â o zi pe s─âpt─âm├ón─â trebuia s─â te ├«mbraci cu ni┼čte lucruri care fuseser─â concepute de cineva care ori n-avea habar de forma real─â a unei femei, ori dorea foarte tare s─â proiecteze o imagine deformat─â a ei. C─âm─â┼čile erau f─âcute pentru cup─â A, pantalonii pentru siluet─â de clepsidr─â (foarte clepsidr─â), cu talie foarte sub┼úire ┼či ┼čolduri din cale-afar─â de generoase. Din l├ón─â, kaki, zg├óriau, turteau, ap─âsau, te sim┼úeai, probabil, cum se simte sardina ├«n conserv─â.

Dac─â ai crescut ├«ntr-o familie cu standarde stricte (aud prin seminarii tot felul de suspine referitoare la asta), reac┼úia normal─â e un fel de revolt─â ├«mpotriva oric─ârei reguli. A┼čadar, pl├óngeam ├«n fiecare diminea┼ú─â de vineri, c├ónd aveam armat─â. De ├«mbr─âcat cu mantaua, m─â ├«mbr─âcam s─ârind de pe scaun ├«n m├ónecile prea str├ómte ┼či talia care ├«mi venea imediat sub s├óni. Pl├óngeam ┼či plecam. Nu mai vorbesc de sesiunile de trei s─âpt─âm├óni de “concentrare”. Regulile stupide, hainele stupide ┼či locotenenta care, s─âr─âcu┼úa, ne povestea c─â electronii circul─â cu viteza luminii, sau c─â osta┼čii nu trebuie s─â sufere de foame, de frig ┼či de medicamente, au constuit un mediu care ne ap─âsa pe creieri, pe suflet.

leadership autentic

Mai t├órziu, am lucrat ├«ntr-o firm─â american─â de consultan┼ú─â. N-aveai voie s─â te ridici de pe scaun dac─â nu aveai sacoul pe tine. Alt─â uniform─â… mai dr─âgu┼ú─â, ce-i drept, dar tot nu corespundea cu ce era pe acolo, pe din─âuntru, ├«n inim─â. Treptat, am realizat c─â, dac─â ├«┼úi faci treaba ┼či e┼čti un profesionist bun, societatea accept─â cu gra┼úie o mic─â deviere de la reguli. Sigur, asta nu ├«nseamn─â codi┼úe afro ├«ntr-un consiliu de conducere, dar am sc─âpat de sacou ┼či l-am ├«nlocuit cu ┼čaluri, bro┼če ┼či jachete fluide. Apoi am descoperit c─â oamenii r─âspund mult mai bine c├ónd proiectezi sinceritate, interes pentru ei, claritate, c├ónd nu ai nevoie s─â vorbe┼čti ca s─â te pui ├«n centru ┼či preferi s─â ├«i ├«ntrebi pe ei ce ┼či cum, ca s─â sprijini. C─â nu e┼čti perceput ca sectant dac─â meditezi, sau ca mutant, dac─â e┼čti vegetarian.

Sameness

Lucrez cu o gr─âmad─â de lume ├«ntre 25 ┼či 35 de ani; unul dintre lucrurile pe care mul┼úi dintre ei le fac e s─â mimeze complet mediul. Nu ┼čtiu la ce se g├ónde┼čte cameleonul sau dac─â ├«l amuz─â s─â ├«┼či schimbe culoarea, dar, cu certitudine, tot baletul chimic pe care ├«l face ca s─â se adapteze consum─â energie. Lucru de care nu e nevoie, nu ├«ntru totul. Comunit─â┼úile te accept─â ┼či te apreciaz─â dac─â e┼čti original (┼či, dac─â nu se ├«nt├ómpl─â asta, e┼čti ├«n comunitatea gre┼čit─â). S─âp─âturile arheologice pe care le ai apoi de f─âcut, de obicei, se refer─â la cine e acolo, sub toate straturile ┼či toate m─â┼čtile. Ceea ce poate s─â necesite ┼či un an de munc─â. E direct propor┼úional cu c├ót ne-am str─âduit s─â mim─âm.

├Än business, cuv├óntul de ordine pe agenda marketingului e “return on relationships”. Brandurile au ├«nv─â┼úat c─â, dac─â nu sunt autentice, nu p─âc─âlesc pe nimeni. De ce ar fi altfel ├«n rela┼úiile noastre? De ce s─â faci pe plac cuiva ├«ntr-o rela┼úie c├ónd, de fapt, dete┼čti un aspect sau altul? E doar o am├ónare, urmat─â de frustrare ┼či apoi eliberare. Pe urm─â, nu mai e loc dec├ót pentru adev─âr, libertate ┼či bucurie… ceea ce ├«┼úi doresc ┼či ┼úie. ­čÖé

Pentru un pic de distrac┼úie suplimentar─â, iat─â un test de autenticitate de la Stephanie Cirihal, tare dr─âg─âla┼č ┼či eficient.

Pe Andreea o g─âsi╚Ťi cu totul aici.



Citiţi şi

Ana

AMR 276 (6)

Sunt oameni care

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a con╚Ťinutului se poate face doar ├«n limita a 500 de semne, cu citarea sursei ╚Öi cu link c─âtre pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro