Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Topul emoţiilor negative şi cât timp ne blochează imunitatea

19 March 2020

Sistemul imunitar este în strânsă legătură cu vitalitatea. Atât timp cât vitalul nostru este sus, şi sistemul imunitar va fi puternic. Sistemul imunitar funcţionează şi la nivelul minţii, al emoţiilor şi corpului fizic. Când o persoană are imunitatea scăzută, va avea şi gânduri negative, pesimiste, cu vibraţie joasă. Şi emoţiile vor fi pe măsură: tristeţe, vinovăţie, furie şi frustrare. În capul listei se află însă stresul, pentru că prin hormonul pe care îl produce (cortizolul), influenţează, condiţionează şi chiar blochează sistemul imunitar.

Furia afectează în special inima. Gelozia blochează sistemul imunitar pentru trei ore, tristeţea trăită pe o perioadă mai mare de trei zile îngreunează respiraţia. Vinovăţia trăită intens, timp de 30 de minute, poate afecta sistemul imunitar de la trei la cinci ore. Iar dacă ne înfuriem pentru că suntem geloşi sau invidioşi, efectul negativ asupra sistemului imunitar se dublează sau chiar se triplează.

Metode simple pentru a ne întări imunitatea

Alimentația echilibrată poate ajuta sistemul imunitar.

Mişcarea accelerează respiraţia şi astfel se oxigenează mai mult creierul, crescând vitalitatea şi implicit imunitatea.

Apa pe care o bem este vitală pentru sănătatea mentală, emoţională şi fizică.

Somnul trebuie să fie de minim 7-8 ore, astfel încât organismul să îşi recupereze vitalitatea pierdută în timpul zilei şi să elimine stresul.

Meditaţia, cu focus asupra pieptului, ajută la întărirea sistemului imunitar şi gândirea pozitivă în mod special.

Îmbrăţişările ajută, dar cel mai important element care susţine imunitatea este iubirea de orice: de natură, de oameni, de frumos, de muzică.

Psiholog Stelian Chivu



Citiţi şi

Toate orele din lume

M-am îndrăgostit de o femeie măritată

Șase chei

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro